٨۸۵۴۳۵۶۱-٠٢١

سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد خانه هوشمند

سیستم کنترل تردد خانه هوشمند فراسام

 

براي جلوگیري از ورود افراد غیر مجاز به یک خانه هوشمند، در قسمت بیرونی واحد و در کنار درب ورودي، یک دستگاه کارتخوان نصب می گردد که در صورت فعال بودن دزدگیر، فقط افراد مجاز که کارت ورود را همراه خود داشته باشند می توانند وارد منزل شوند و در غیر این صورت با عکس العمل دزدگیر مواجه خواهند شد.

 باز کردن قفل برقی توسط دستگاه کارتخوان

اگر در قسمت تنظیمات کارتخوان که تصویر آن را ملاحظه می کنید، گزینه قفل برقی فعال را انتخاب کرده باشید، پس از کشیدن کارت، قفل برقی نصب شده بر روي درب باز خواهد شد . این ویژگی جهت سهولت تردد روزانه طراحی شده است که با این روش نیازي به کلید براي ورود به خانه نداشته باشید.

 فعال کردن سناریوي عدم حضور

چنانچه در هنگام خروج از واحد فراموش کردید که از طریق مانیتور، وضعیت عدم حضور را برقرار کنید، با دوبار کشیدن کارت به صورت متوالی برروي کارتخوان میتوانید این حالت را ایجاد کنید .در توضیح ساده تر میتوان گفت با یکبار کشیدن کارت، دزدگیر غیر فعال می شود و اگر این عمل را دوبار به صورت متوالی انجامدهید، دزدگیر فعال می شود. این ویژگی در ادارات و دفاتر کار بسیار کارآمد است بدینصورت که هر اتاق میتواند یک کارتخوان و قفل برقی داشته باشد و زمانی که فرد اتاق خود را ترك می کند، با دوبار کشیدن کارت هم می تواند درب اتاق را قفل کند و هم دزدگیر آنرا فعال نماید و بدون حضور او هیچ کس نمی تواند وارد اتاق شود .این روش با ایجاد امنیت کمک بسزایی به آرامش فکر کارمندان میکند.

 میزان امنیت سیستم مدیریت خانه هوشمند

آیا با شکستن یا آسیب زدن به کارتخوان می توان دزدگیر را غیر فعال یا درب واحد را باز کرد؟ پاسخ منفی است . دستگاه کارتخوان اطلاعات مربوطپس BMS منتقل می کند و دستگاه BMS به کارت ورود را دریافت و به از بررسی اطلاعات، در صورت مجاز بودن کارت، فرمان باز شدن قفل برقی یا غیر فعال شدن دزدگیر را صادر می کند. و اساسا کارتخوان هیچ ارتباط مستقیمی با قفل یا دزدگیر ندارد که به روش دیگر مثل اتصال دادن سیم ها و ..... فرد سارق بتواند امکان ورود پیدا کند.

 تنوع قفلها در سیستم مدیریت خانه هوشمند

وجود ندارد . قفل می تواند از BMS هیچ نوع محدودیتی براي استفاده از قفل هاي مختلف و کنترل آنها توسط انواع مقابل برقی، شفتی یا بولتی و یا حتی یک قفل مگنتی (مغناطیسی) باشد. برخی از انواع قفل ها داراي سنسور تشخیص بسته بودن درب نیز می باشند که در صورت استفاده از آنها می توانید بر روي مانتیور از بسته بودن یا بازبودن درب مطلع شوید.

این نوع قفل ها عموما براي ساختمان هاي بزرگ اداري یا تجاري بیشتر استفاده میشود تا فرد نگهبان از طریق مانیتور اتاق خود وضعیت بسته بودن همه درب ها ي اصلی را کنترل کند و در صورت باز شدن آن ها بلافاصله متوجه ورود فرد غیر مجاز به ساختمان گردد و اقدامات ضروري را انجام دهد . همچنین لازم به ذکر است برروي هر نوع درب میتوان قفل برقی را تعبیه کرد و محدودیتی از این لحاظ نیز وجود ندارد.

 نکته: در صورت امنیتی بودن قفل، مثل قفل هاي مگنتی و شفتی، استفاده از یک سیستم برق اضطراري ضروري است.

 محاسن دیگر قفل برقی در یک خانه هوشمند

با توجه به توزیع فرمان در داخل یک خانه هوشمند، در صورت استفاده از قفل برقی می توانید درب مورد نظر را از هر یک از روش ها باز کنید (با استفاده از مانتیور لمسی، ریموت کنترل، گوشی تلفن داخل منزل وفرمان تلفنی از خارج آن)

برای کسب اطلاعات بیشتر همین الان با گروه فراسام ارتباط برقرار کنید

برای مشاهده دموی نمونه کار سیستم مدیریت هوشمند خانه میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خانه هوشمند گروه فراسام

  مدیریت خانه هوشمند 

 

کلمات کلیدی

 

سیستم مدیرت خانه هوشمند ، سامانه هوشمند ساختمان ، هوشمند سازی خانه ، مدیریت خانه هوشمند ، خانه هوشمند ،BMS،

 

کنترل روشنایی خانه هوشمند؛ سیستم امنینتی خانه هوشمند ، سیستم کنترل و مانیتورینگ و هوشمند سازی خانه،مدیرت خانه هوشمند

 

سیستم اعلام و اطفای حریق خانه هوشمند،تیم هوشمند سازی خانه گروه فراسام،سیستم تلفن کننده خانه هوشمند،سیستم کنترل تردد خانه هوشمند،

 

سیستم کنترل از راه دور خانه هوشمند ،هوشمند سازی BMS ،هوشمند سازی مدارس و مراکز آموزشی ،هوشمند سازی مراکز اداری و تجاری ، هوشمند سازی مراکز درمانی و بیمارستانی ،

 

هوشمند ساری خانه با گروه فراسام